Uśmiech i towarzysząca mu serdeczność łagodzą obyczaje. Uśmiech sprawia, że ludzie odbierają nas jako bardziej pogodnych, życzliwych i miłych. Śmiech poprawia nastrój, rozładowuje napięcie i przyczynia się do wydzielania endorfin, czyli hormonów szczęścia. Uśmiechając się do siebie sprawiamy, że w pochmurny dzień świeci słońce. 7 października sprawdziliśmy, jak działa naturalna witamina D – obchodziliśmy Dzień Uśmiechu. Tego dnia niektórzy uczniowie założyli żółte bluzy, inni przygotowali stosowne emotikony. Koleżanki, działaczki Samorządu Uczniowskiego, rozdawały przygotowane przez siebie „uśmiechnięte’ plakietki. Pamiętajcie!

Piękny, szczery uśmiech potrafi zdziałać cuda. Ułatwia nawiązywanie kontaktów i dodaje pewności siebie. Warto mieć go na ustach codziennie, nie tylko od święta.

Zdjęcia.

20191007 133913 Kopiowanie

Budowanie relacji, stymulowanie mózgu, wzbudzenie kreatywności oraz wzbogacenie słownictwa – to tylko niektóre z korzyści głośnego czytania. Czynność ta jest na tyle ważna, że od osiemnastu lat - 29 września w całej Polsce obchodzimy jej święto.

Wydarzenia z okazji Ogólnopolskiego Dnia Głośnego Czytania

Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania ustanowiono osiemnaście lat temu z inicjatywy Polskiej Izby Książek. Data nie jest przypadkowa, ponieważ tego dnia urodziła się autorka książek dla dzieci i młodzieży – Janina Porazińska, a właśnie najmłodszym dedykowany jest ten dzień.
Z okazji święta, dzieci są wprowadzane w zaczarowany świat książek przez dorosłych – znanych aktorów, dziennikarzy czy mundurowych. Wydarzenia odbywają się w bibliotekach, instytucjach kultury i szkołach w całej Polsce.

Zalety czytania na głos:

Nadrzędnym celem Ogólnopolskiego Dnia Głośnego Czytania jest promowanie tej aktywności wśród dzieci i młodzieży. Zalet czytania na głos jest mnóstwo.

Akcja Cała Polska Czyta Dzieciom podkreśla, że czytanie zaspokaja potrzeby emocjonalne dzieci, wspiera ich rozwój psychiczny, wzbogaca słownictwo, ćwiczy pamięć, poprawia koncentrację i uczy samodzielnego myślenia. Dzięki niemu dorosły buduje silną więź z dzieckiem
a odczytywana historia to nie tylko źródło wiedzy, ale także pretekst do wspólnych rozmów o świecie. I najważniejsze – nawyk czytania wchodzi w krew, ponieważ okazuje się znakomitą rozrywką.

Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania odbył się także w szkolnej bibliotece Szkoły Podstawowej na Osiedlu Wierzbowym 7, w piątek 27 września 2019 roku. Tego dnia uczniowie klas 2a i 2b odwiedzili szkolną bibliotekę i wysłuchali fragmentów książki Michała Rusinka pt ,, Zaklęcie na W". Fragmenty książki czytały :

pani bibliotekarka Krystyna Kempka, pani wicedyrektor Małgorzata Słowińska, pani Joanna Świergosz , wychowawca klasy 2a oraz pani Wioletta Stefańska wychowawca klasy 2b. Uczniowie z wielkim zainteresowaniem wysłuchali , jak w czasie wojny wyglądało życie dzieci w ich wieku. Obiecali także samodzielnie dokończyć czytanie tej książki.

Zdjęcia.

71013034 429661577901389 4728566814584340480 n Kopiowanie

20 września w całej Polsce w dużych miastach odbył się Młodzieżowy Strajk Klimatyczny. W naszej szkole klasy 1-3 zorganizowały DZIECIĘCY PROTEST KLIMATYCZNY. Uczniowie rozmawiali na tematy związane z zagrożeniami związanymi z ociepleniem klimatu i wpływem gazów cieplarnianych na życie na Ziemi. Wyrazem protestu był wielki napis SOS na boisku szkolnym – ułożony z ustawionych dzieci. Odbył się także marsz z hasłami nawołującymi do ochrony powietrza. Z wielkim entuzjazmem, aż do zdarcia gardła, uczestnicy skandowali hasła "czyste powietrze", "nie pal śmieci", "szanuj Ziemię". Kolejnym wydarzeniem tego dnia była wizyta trzecioklasistów z kółka przyrodniczego, z opiekunem Joanną Wróblewską, w Urzędzie Gminy i wręczenie panu wójtowi Sokołowskiemu APELU DZIECI DO DOROSŁYCH. Członkowie koła przyrodniczego liczą, że ich głos zostanie wysłuchany, a podejmujący decyzje na terenie naszej gminy będą kierować się zasadami mającymi na celu ochronę środowiska naturalnego. Oprócz protestu i wyrażenia swojego zaniepokojenia sytuacją ekologiczną na świecie wielu uczniów z rodzicami, podczas słonecznego weekendu, wzięło udział w SPRZĄTANIU ŚWIATA. To dowód, że za słowami idą czyny i to największa wartość. Jest nadzieja, że w przyszłości, dzięki zdobytej wiedzy i utrwalonym nawykom te dzieci – jako dorośli - w życiu codziennym będą mieli na uwadze dobro planety.

List do Wójta.- pdf.

Zdjęcia.

DSC 6446 Kopiowanie

DSC 6517 Kopiowanie

DSC 6522 Kopiowanie

18 września br. uczniowie klasy 5b, 5c i 5d Szkoły Podstawowej im. Powstańców Wielkopolskich w Budzyniu uczestniczyli w wycieczce do Bydgoszczy. W czasie wyprawy młodzież miała okazję podziwiać piękno Bydgoskiej Wenecji i Starego Rynku. Uczniowie z zaciekawieniem zwiedzali też Barkę Lemara, cumującą przy nabrzeżu Brdy, tuż koło spichrzy-symboli Bydgoszczy. Okazała się ona żywym muzeum tradycji wodniackich oraz miejscem, na którym każdy miał okazję poczuć się jak członek rodziny szyperskiej. Kolejnym atutem wycieczki było zwiedzanie Muzeum Mydła i Historii Brudu, gdzie przewodnicy przenieśli grupę uczniów w czasy, gdy mydło nie było czymś tak dostępnym, jak dziś. Uczestnicy nauczyli się rozróżniać różne rodzaje mydła, słuchali ciekawych opowieści o historii higieny i podszkolili się w praniu na tarze. W ramach warsztatów mydlanych każdy mógł stać się artystą - zaprojektować i wykonać swoje własne mydło, które oczywiście zabrał ze sobą na pamiątkę. Twórczej działalności z zakresu manufaktury wycieczkowicze mogli doświadczyć też odwiedzając Karmelkową Krainę – miejsce, gdzie produkowane są słodycze. Tu dzieci na własne oczy przekonały się, jak przebiega proces produkcji słodyczy oraz spróbowały własnych sił w robieniu smacznych lizaków. Wyprawa do Bydgoszczy była pełna atrakcji, które nie sposób w pełni opisać, a miasto nad Brdą okazało się pełne wielu wyjątkowych miejsc, które warto było odwiedzić.

Zdjęcia.

IMG 20190918 120336 1 Kopiowanie

Tereny wiejskie mają spory potencjał w zakresie tworzenia miejsc do spędzania urlopu i wolnego od pracy czasu. Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi ogłosiło ogólnopolski konkurs plastyczny dla dzieci i młodzieży ze szkół podstawowych, w którym wzięli udział m.in. uczniowie klas IV-VII Szkoły Podstawowej im. Powstańców Wielkopolskich w Budzyniu. Celem konkursu było promowanie wypoczynku na polskiej wsi i kreowanie wizerunku obszarów wiejskich jako turystycznego rynku, oferującego zróżnicowane i całoroczne atrakcje. Szkolny etap konkursu zakończył się 20 września br. wyłonieniem i przekazaniem trzech najlepszych prac do Wojewódzkiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Poznaniu. Uczniowie wyróżnionych prac z naszej szkoły to: Aleksandra Bedyńska – klasa 5b, Pola Senger – klasa 5b oraz Lilianna Westfal – klasa 7 a. Prace plastyczne uczennic wezmą udział w eliminacjach wojewódzkich, skąd trzy najlepsze z województwa trafią do końcowej oceny w ministerstwie. Życzymy młodym artystkom awansu do kolejnych etapów konkursu i następnych sukcesów artystycznych.

wies