SZKOLNY KONKURS ORTOGRAFICZNY „PO POLSKU O HISTORII”

23 listopada 2021 r. uczniowie klas IV-VIII Szkoły Podstawowej im. Powstańców Wielkopolskich w Budzyniu wzięli udział w Szkolnym Konkursie Ortograficznym „Po polsku o historii”.
Cele konkursu były następujące: popularyzacja wiedzy na temat poprawnej polszczyzny oraz wiedzy z zakresu kultury i historii Polski; doskonalenie umiejętności poprawnej pisowni z uwzględnieniem nazw własnych związanych z historią odzyskiwania niepodległości przez Polskę; rozwój zainteresowań humanistycznych i dociekliwości językowo-historycznej.
Konkurs miał charakter otwarty i angażował chętnych uczniów
klas IV-VIII, wykazujących się bardzo dobrą znajomością zasad ortografii.
Ortograficzne potyczki zostały przeprowadzane w dwóch kategoriach wiekowych: uczniowie klas IV-V, których zadaniem było uzupełnienie tekstu z lukami oraz uczniowie klas VI-VIII, którzy pisali ten sam tekst ze słuchu.

Zwycięzcami zostali uczniowie, którzy popełnili najmniejszą liczbę błędów ortograficznych, a mianowicie:

I kategoria wiekowa - uczniowie klas IV – V:
1. Małgorzata Grośty, kl. IV b
2. Anna Staszewska, kl. V b
3. Izabela Muryn, kl. IV b

II kategoria wiekowa - uczniowie klas VI – VIII:
1. Róża Deuter, kl. VIII a
2. Adam Grośty, kl. VII a
3. Amelia Nochowicz, kl. VII e
Jagoda Warzocha, kl. VII c

Serdecznie dziękujemy wszystkim uczestnikom za chęć sprawdzenia swoich umiejętności ortograficznych, a zwycięzcom gratulujemy sukcesu.

SZKOLNY  KONKURS  NA  NAJCIEKAWSZY  LAPBOOK

Konkurs był adresowany dla chętnych uczniów klas IV-VII naszej szkoły.
Do 30 kwietnia 2022r. składano prace konkursowe do nauczycielek języka polskiego.
Organizatorkom zależało przede wszystkim na wdrożeniu uczniów do aktywnego czytelnictwa, a także na wyzwoleniu ich inwencji twórczej i rozwijaniu zdolności graficzno-plastycznych.
Konkurs polegał na samodzielnym wykonaniu lapbooka na temat wybranej lektury uzupełniającej.
Wszystkie dostarczone lapbooki zostały wykonane w ciekawej formie pisemno-graficznej, a komisja konkursowa, wyróżniając najciekawsze z nich, brała pod uwagę: poziom trudności wykonanej pracy, estetykę, oryginalność oraz wartość merytoryczną.

Do rywalizacji przystąpiło 25 osób.

Wyróżniono prace 9 uczniów (nazwiska podane są według kolejności alfabetycznej):

Kędzierski Marcel kl. IV d
Koczorowski Maciej kl. IV c
Koczorowski Stanisław kl. IV d
Niedbalski Mikołaj kl. IV a
Sell Aleksander kl. VI a
Sell Marta kl. VII b
Senger Pola kl. VII b
Staszewska Anna kl. V b
Stypa Adam kl. IV c

Dziękujemy uczniom za zaangażowanie i gratulujemy ciekawych pomysłów na opracowanie lektury.

Galeria zdjęć