Ogólnopolski dzień głośnego czytania- 29 września 2019 roku
Budowanie relacji, stymulowanie mózgu, wzbudzenie kreatywności oraz wzbogacenie słownictwa – to tylko niektóre z korzyści głośnego czytania. Czynność ta jest na tyle ważna, że od osiemnastu lat - 29 września w całej Polsce obchodzimy jej święto.
Wydarzenia z okazji Ogólnopolskiego Dnia Głośnego Czytania
Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania ustanowiono osiemnaście lat temu z inicjatywy Polskiej Izby Książek. Data nie jest przypadkowa, ponieważ tego dnia urodziła się autorka książek dla dzieci i młodzieży – Janina Porazińska, a właśnie najmłodszym dedykowany jest ten dzień.
Z okazji święta, dzieci są wprowadzane w zaczarowany świat książek przez dorosłych – znanych aktorów, dziennikarzy czy mundurowych. Wydarzenia odbywają się w bibliotekach, instytucjach kultury i szkołach w całej Polsce.
Zalety czytania na głos:
Nadrzędnym celem Ogólnopolskiego Dnia Głośnego Czytania jest promowanie tej aktywności wśród dzieci i młodzieży. Zalet czytania na głos jest mnóstwo.
Akcja Cała Polska Czyta Dzieciom podkreśla, że czytanie zaspokaja potrzeby emocjonalne dzieci, wspiera ich rozwój psychiczny, wzbogaca słownictwo, ćwiczy pamięć, poprawia koncentrację i uczy samodzielnego myślenia. Dzięki niemu dorosły buduje silną więź z dzieckiem
a odczytywana historia to nie tylko źródło wiedzy, ale także pretekst do wspólnych rozmów o świecie. I najważniejsze – nawyk czytania wchodzi w krew, ponieważ okazuje się znakomitą rozrywką.
Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania odbył się także w szkolnej bibliotece Szkoły Podstawowej na Osiedlu Wierzbowym 7, w piątek 27 września 2019 roku. Tego dnia uczniowie klas 2a i 2b odwiedzili szkolną bibliotekę i wysłuchali fragmentów książki Michała Rusinka pt ,, Zaklęcie na W". Fragmenty książki czytały :
pani bibliotekarka Krystyna Kempka, pani wicedyrektor Małgorzata Słowińska, pani Joanna Świergosz , wychowawca klasy 2a oraz pani Wioletta Stefańska wychowawca klasy 2b. Uczniowie z wielkim zainteresowaniem wysłuchali , jak w czasie wojny wyglądało życie dzieci w ich wieku. Obiecali także samodzielnie dokończyć czytanie tej książki.
DZIECIĘCY PROTEST KLIMATYCZNY
20 września w całej Polsce w dużych miastach odbył się Młodzieżowy Strajk Klimatyczny. W naszej szkole klasy 1-3 zorganizowały DZIECIĘCY PROTEST KLIMATYCZNY. Uczniowie rozmawiali na tematy związane z zagrożeniami związanymi z ociepleniem klimatu i wpływem gazów cieplarnianych na życie na Ziemi. Wyrazem protestu był wielki napis SOS na boisku szkolnym – ułożony z ustawionych dzieci. Odbył się także marsz z hasłami nawołującymi do ochrony powietrza. Z wielkim entuzjazmem, aż do zdarcia gardła, uczestnicy skandowali hasła "czyste powietrze", "nie pal śmieci", "szanuj Ziemię". Kolejnym wydarzeniem tego dnia była wizyta trzecioklasistów z kółka przyrodniczego, z opiekunem Joanną Wróblewską, w Urzędzie Gminy i wręczenie panu wójtowi Sokołowskiemu APELU DZIECI DO DOROSŁYCH. Członkowie koła przyrodniczego liczą, że ich głos zostanie wysłuchany, a podejmujący decyzje na terenie naszej gminy będą kierować się zasadami mającymi na celu ochronę środowiska naturalnego. Oprócz protestu i wyrażenia swojego zaniepokojenia sytuacją ekologiczną na świecie wielu uczniów z rodzicami, podczas słonecznego weekendu, wzięło udział w SPRZĄTANIU ŚWIATA. To dowód, że za słowami idą czyny i to największa wartość. Jest nadzieja, że w przyszłości, dzięki zdobytej wiedzy i utrwalonym nawykom te dzieci – jako dorośli - w życiu codziennym będą mieli na uwadze dobro planety.
List do Wójta.- pdf.
Bydgoszcz też swoje uroki ma – wycieczka piątoklasistów.
18 września br. uczniowie klasy 5b, 5c i 5d Szkoły Podstawowej im. Powstańców Wielkopolskich w Budzyniu uczestniczyli w wycieczce do Bydgoszczy. W czasie wyprawy młodzież miała okazję podziwiać piękno Bydgoskiej Wenecji i Starego Rynku. Uczniowie z zaciekawieniem zwiedzali też Barkę Lemara, cumującą przy nabrzeżu Brdy, tuż koło spichrzy-symboli Bydgoszczy. Okazała się ona żywym muzeum tradycji wodniackich oraz miejscem, na którym każdy miał okazję poczuć się jak członek rodziny szyperskiej. Kolejnym atutem wycieczki było zwiedzanie Muzeum Mydła i Historii Brudu, gdzie przewodnicy przenieśli grupę uczniów w czasy, gdy mydło nie było czymś tak dostępnym, jak dziś. Uczestnicy nauczyli się rozróżniać różne rodzaje mydła, słuchali ciekawych opowieści o historii higieny i podszkolili się w praniu na tarze. W ramach warsztatów mydlanych każdy mógł stać się artystą - zaprojektować i wykonać swoje własne mydło, które oczywiście zabrał ze sobą na pamiątkę. Twórczej działalności z zakresu manufaktury wycieczkowicze mogli doświadczyć też odwiedzając Karmelkową Krainę – miejsce, gdzie produkowane są słodycze. Tu dzieci na własne oczy przekonały się, jak przebiega proces produkcji słodyczy oraz spróbowały własnych sił w robieniu smacznych lizaków. Wyprawa do Bydgoszczy była pełna atrakcji, które nie sposób w pełni opisać, a miasto nad Brdą okazało się pełne wielu wyjątkowych miejsc, które warto było odwiedzić.
„Odpoczywaj na wsi” – plastyczne potyczki
Tereny wiejskie mają spory potencjał w zakresie tworzenia miejsc do spędzania urlopu i wolnego od pracy czasu. Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi ogłosiło ogólnopolski konkurs plastyczny dla dzieci i młodzieży ze szkół podstawowych, w którym wzięli udział m.in. uczniowie klas IV-VII Szkoły Podstawowej im. Powstańców Wielkopolskich w Budzyniu. Celem konkursu było promowanie wypoczynku na polskiej wsi i kreowanie wizerunku obszarów wiejskich jako turystycznego rynku, oferującego zróżnicowane i całoroczne atrakcje. Szkolny etap konkursu zakończył się 20 września br. wyłonieniem i przekazaniem trzech najlepszych prac do Wojewódzkiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Poznaniu. Uczniowie wyróżnionych prac z naszej szkoły to: Aleksandra Bedyńska – klasa 5b, Pola Senger – klasa 5b oraz Lilianna Westfal – klasa 7 a. Prace plastyczne uczennic wezmą udział w eliminacjach wojewódzkich, skąd trzy najlepsze z województwa trafią do końcowej oceny w ministerstwie. Życzymy młodym artystkom awansu do kolejnych etapów konkursu i następnych sukcesów artystycznych.
Komunikat
INFORMUJEMY, ŻE OD DNIA 30.09.2019 R. WEJŚCIE NA TEREN SPORTOWY BĘDZIE OTWARTE WYŁĄCZNIE
W GODZINACH PRACY SZKOŁY
WYBORY DO SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO
W poniedziałek 16 września w naszej szkole przeprowadzono wybory do Samorządu Szkolnego. Wybory były poprzedzone kampanią, w trakcie której kandydaci przygotowali swoje plakaty wyborcze, na których prezentowali własne programy. W głosowaniu wzięli udział wszyscy obecni tego dnia w szkole uczniowie klas IV – VIII, którzy wybierali 10 przedstawicieli spośród 32 kandydatów. Komisja wyborcza czuwała nad prawidłowym przebiegiem głosowania, a po jego zakończeniu dokonała obliczeń głosów. Nauczycielem nadzorującymi przebieg wyborów był opiekun samorządu, pani Monika Świderska.
Członkowie Samorządu Uczniowskiego:
1. Mieszko Kowal klasa IV a
2. Maja Banach klasa V b
3. Kinga Kaźmierska klas V b
4/ Mikołaj Pol klasa VI d
5. Emilia Janiszewska klasa VII a
6. Julia Wlazło klasa VII b
7. Bartosz Szynkiewicz klasa VII c
8. Zofia Geisler klasa VIII a
9. Katarzyna melon klasa VIII a
10. Aleksandra Sell klasa VIII b
GRATULUJEMY!
Nowe centrum multimedialne i biblioteczne w szkole
W Szkole Podstawowej im. Powstańców Wielkopolskich w Budzyniu, w budynku na os. Wierzbowym powstała nowa biblioteka szkolna. Jest to nowocześnie wyposażone pomieszczenie, w którym gromadzone i udostępniane są książki, podręczniki i inne materiały.
Biblioteka mieści się w dużej, przestronnej sali, posiada nowoczesne centrum informacji multimedialnej, jest wyposażona w tablicę multimedialną, która służy wykorzystywaniu nowoczesnej technologii informacyjnej.
W bibliotece odbywają się też lekcje biblioteczne, służące przybliżeniu uczniom wiedzy o bibliotece oraz o otaczającym nas świecie. W poniedziałek 16.09.2019 odbyły się lekcje biblioteczne dla klas 2a i 2b. Uczniowie poznali układ księgozbioru i oglądali prezentacje multimedialne o bibliotece i o wzorowym czytelniku. We wtorek 17.09.2019r. bibliotekę odwiedziły klasy 2c i 2d.
Zapraszam wszystkich uczniów i ich rodziców do częstego odwiedzania szkolnej biblioteki i skorzystania z jej ciekawego księgozbioru.
Uczciliśmy Międzynarodowy Dzień Kropki
15 września obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Kropki. W tym roku, podobnie jak i w ubiegłym, nasza szkoła postanowiła przyłączyć się do jego obchodów. Kiedy Peter Reynolds pisał książkę „The Dot”, nie spodziewał się, że losem małej, nieśmiałej dziewczynki zaciekawi cały świat. W książce opowiedział o kropce, która zmieniła świat Vashti, bądź o Vashti, która dzięki kropce uwierzyła w siebie. Kropka jest bowiem symbolem bariery, która jest w nas, a którą należy przełamać. Musimy wierzyć w siebie, mieć odwagę pokonywać trudności i ciągle rozwijać swoje umiejętności. Tego dnia ubrani w stroje pełne kropek spacerowaliśmy szkolnymi korytarzami. Było dużo śmiechu i dobrej zabawy. Największą ilość kropek nasi bystrzy obserwatorzy zauważyli wśród uczniów klasy V b, VI b oraz VIII c. Czekają na nich słodkie upominki.
Za rok z pewnością po raz kolejny przyłączymy się do obchodów tego święta. Zapraszamy do obejrzenia mini galerii.