Komunikat Dyrektora
Uprzejmie informuję, że zgodnie z zatwierdzonym kalendarium na rok szkolny 2021/ 2022 dzień 17 czerwca 2022r. (piątek) jest dniem wolnym od zajęć dydaktycznych.
Dariusz Dudziak
WYCIECZKA DO WARSZAWY W RAMACH PROJEKTU EDUKACYJNEGO „POZNAJ POLSKĘ”
Uczniowie naszej szkoły już po raz kolejny skorzystali z projektu edukacyjnego „Poznaj Polskę”. Przedsięwzięcie to ma na celu uatrakcyjnienie procesu edukacyjnego dzieci i młodzieży poprzez umożliwienie uczniom poznawania Polski, jej środowiska przyrodniczego, tradycji, zabytków kultury i historii oraz osiągnięć polskiej nauki.
Tym razem na dwudniową wycieczkę do Warszawy wybrali się chętni uczniowie klas VII.
Pierwszego dnia nasza przygoda rozpoczęła się od zwiedzenia Stadionu Narodowego. Dokładne obejrzenie wnętrz stadionu dostarczyło uczestnikom ogromnych emocji. Następnym punktem programu był przyjemny spacer po Starym Mieście, Krakowskim Przedmieściu i jego okolicach oraz przejazd Traktem Królewskim. Uczniowie mogli zobaczyć m.in.: Zamek Królewski, Starówkę, pomniki: Małego Powstańca, Adama Mickiewicza, Mikołaja Kopernika, Jana Kilińskiego, Józefa Piłsudskiego czy zmianę warty przy grobie Nieznanego Żołnierza. Ponadto wszyscy mieli okazję obejrzenia z zewnątrz Pałacu Prezydenckiego, gmachu Sejmu i Senatu, Uniwersytetu Warszawskiego oraz wielu innych ważnych miejsc stolicy. Ostatnim odwiedzonym tego dnia obiektem było Centrum Nauki Kopernik, gdzie można było swobodnie eksperymentować, zgodnie z założeniem: „Obserwuj. Eksperymentuj. Konstruuj. Obudź swoją ciekawość”. Na zakończenie intensywnego dnia byliśmy uczestnikami niezwykłego pokazu astronomicznego w Planetarium.
Kolejny dzień wycieczki to odwiedzenie pięknego pałacu w Wilanowie i spacer po jego ogrodach w majowej scenerii, a następnie – przechadzka po Łazienkach Królewskich, w których zobaczyliśmy: Pałac na Wyspie, amfiteatr, Starą Pomarańczarnię oraz pomnik Fryderyka Chopina. Ciekawym obiektem pozwalającym pogłębić wiedzę z zakresu nauk przyrodniczych było Muzeum Geologiczne. Popołudnie przeznaczyliśmy na zwiedzenie miejsc związanych z tematyką II wojny światowej. Najpierw zatrzymaliśmy się przy autentycznym fragmencie muru getta przy ulicy Złotej, następnie opiekunowie wraz z panią przewodnik przygotowali dla uczestników niespodziewaną atrakcję - „spotkanie z bohaterami” omawianej na lekcjach języka polskiego lektury „Kamienie na szaniec”. Młodzież mogła odwiedzić autentyczne groby znanych bohaterów: Rudego, Alka i Zośki! Ostatni punkt programu to nie lada gratka dla miłośników historii II wojny światowej (a byli tacy wśród naszych uczestników). Mieliśmy okazję zwiedzić słynne Muzeum Powstania Warszawskiego, którego eksponaty i wystawy pozwoliły nam przenieść się w mroczne czasy okupacji.
Mamy nadzieję, że dzięki wycieczce nauka nabrała bardziej realistycznego wymiaru. Uczenie się oparte na praktycznym odkrywaniu śladów historii czy eksperymentowanie w centrach nauki z pewnością stworzyło uczniom warunki do zdobywania nowych umiejętności w niepowtarzalnym środowisku edukacyjnym.
Opiekunowie wycieczki
Informacja o przyjęciu dzieci do klasy I w roku szkolnym 2022/ 2023
Zgodnie z Zarządzeniem nr 8/2022 Burmistrza Miasta i Gminy Budzyń z dnia 31 stycznia 2022r. informuję, że wszystkie wnioski o przyjęcie dzieci do klas pierwszych Szkoły Podstawowej im. Powstańców Wielkopolskich w Budzyniu zostały rozpatrzone pozytywnie.
Lista przyjętych do szkoły z podaniem klasy, do której uczeń będzie uczęszczał zostanie podana 28 czerwca 2022r. w budynku szkoły na os. Wierzbowym 7 oraz w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) na stronie internetowej szkoły.
Wychowawczyniami klas I w roku szkolnym 2022/2023 będą panie: Marlena Maczyńska i Wioletta Stefańska.
Dyrektor Szkoły Dariusz Dudziak
Wycieczka klasy IVc i IVd do Torunia w ramach przedsięwzięcia Ministerstwa Edukacji i Nauki pn. Poznaj Polskę
25 maja 2022r. uczniowie klasy IV c i IV d wybrali się na wycieczkę do jednego z najstarszych polskich miast - przepięknego Torunia. Wycieczka odbyła się w ramach przedsięwzięcia MEiN „Poznaj Polskę” który gwarantował dofinansowanie do wyjazdu. W ramach jednodniowej wycieczki należało zwiedzić co najmniej dwa punkty edukacyjne z listy Ministerstwa Edukacji i Nauki.
Pierwszym punktem edukacyjnym było Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy. Tam rozpoczęliśmy zwiedzanie interaktywnych wystaw, w tym jedynej w Polsce ekspozycji poświęconej procesowi dorastania człowieka "Ścieżki dorastania", uczestniczyliśmy w warsztatach oraz zajęciach w pracowni biologicznej i fizycznej. Dzieci mogły zobaczyć ruch obrotowy i jego zastosowanie praktyczne, a także zjawiska z nim związane, takie jak występowanie sił bezwładności w obracających się układach odniesienia, w tym na Ziemi. Niebywałą atrakcją stała się sala z niebieskimi klockami zwanymi Imagination Playground. Elementy systemu pozwoliły dzieciom na tworzenie dowolnych budowli i obiektów oraz wspólnej zabawy. Uczniowie obejrzeli również wystawę składająca się z kilku stref: „Sztuki i Piękna”, „Komunikacji”, „Życia” i „Konstruktora”. Każda ze stref była inna i mówiła o ideach w służbie człowiekowi. Dzieciom najbardziej podobały eksponaty „Piękno Światłem Malowane, „Komnata Tajemnic”, „Lekcja Anatomii”, gdzie mogły zobaczyć, jak wygląda układ nerwowy czy układ krwionośny człowieka.
Drugi punkt edukacyjny to zwiedzanie Starego i Nowego Miasta w Toruniu, który zrealizowany został poprzez udział w grze miejskiej „O zagubionych portkach kucharza Jordana”. Była to wyprawa w głąb fantastycznej opowieści o dziejach miasta. Uznaliśmy, że jest to najlepsza forma zwiedzania dla lubiących ruch i rywalizację. Gra wyzwoliła w uczniach emocje, skłoniła do logicznego myślenia i nauczyła rozwiązywania problemów. Dzieci korzystały z map i testowały swoją orientację. Animator pokonywał wspólnie z nami całą trasę. Co krok odsłaniał nowe wątki, wręczał kolejne zadania i zadziwiał umiejętnością łączenia historii Torunia z elementami bajkowymi. W trakcie gry zobaczyliśmy największe atrakcje Torunia. Były to między innymi Brama Mostowa, mury obronne, Dom i Pomnik Mikołaja Kopernika, Katedra Świętych Janów i Ratusz Staromiejski.
Wycieczka była interesująca i pouczająca. Dostarczyła dzieciom wielu wrażeń.
DZIEŃ DZIECKA UCZNIÓW KLASY 3A
Pierwszego czerwca uczniowie klasy 3a wraz z wychowawczynią p. Justyną i trójką rodziców wybrali się do stolicy Wielkopolski.
Najważniejszym punktem wyjazdu był udział w spektaklu w Teatrze Muzycznym pt. ,,Koziołek Matołek i zagadka ratuszowej wieży”...
Tytułowy bohater wraz z wielkopolską obstawą Pyrą i Rogalem Marcińskim ( symbole Poznania) wybrali się na poszukiwanie zaginionych Poznańskich Koziołków. Wędrując w rytm melodii ludowych po różnych zakątkach naszego pięknego kraju próbowali rozwiązać zagadkę zniknięcia głównych bohaterów. Przepiękny spektakl taneczny połączony z zagadkami na miarę królewskich szpiegów, poznaniem tradycji ludowych nie tylko nas rozweselił, ale i wzruszył.
Potem spacerkiem przeszliśmy na Stary Rynek, gdzie na wieży renesansowego ratusza o godzinie 12.00 podziwialiśmy trykające się koziołki.
Dopełnieniem naszego dzisiejszego święta był posiłek w Mc Donald’s...może niezbyt zdrowy, ale to wyjątkowy dzień w roku.
Było miło, kulturalnie i bezpiecznie. Miejmy nadzieję, że w nowym roku szkolnym będziemy mogli częściej wyjeżdżać na takie interesujące wycieczki.
Szkoda, że wszystko, co dobre szybko się kończy.
OBCHODY DNIA DZIECKA
Tradycyjnie jak co roku, w dniu 1 czerwca świętowaliśmy w naszej szkole Dzień Dziecka. Uczniowie spędzili ten czas ze swoimi wychowawcami, udając się na pikniki i wycieczki klasowe. Niektóre klasy zdecydowały się na pozostanie w swoich salach lekcyjnych, spędzając czas na grach planszowych. Samorząd Uczniowski i nauczyciele wychowania fizycznego zaproponowali uczniom udział w rozgrywkach sportowych, zabawach i quizach wiedzy.
Główną atrakcją festynu dla klas I- III był „Koncert jak z bajki”, podczas którego uczniowie wysłuchali największych przebojów muzyki filmowej dla dzieci w znakomitych wykonaniach i aranżacjach.
Serdeczne podziękowania należą się Radzie Rodziców, która była głównym fundatorem atrakcji dla uczniów naszej szkoły. O ważnym czerwcowym święcie nie zapomniała też firma „Jarko” i pracownicy Banku Spółdzielczego w Chodzieży – oddział w Budzyniu, którzy przekazali uczniom dużą porcję słodkości.
Dzień 1 czerwca dzień pozostawił dawkę pozytywnej energii w każdym uczestniku i na długo jeszcze zostanie w pamięci naszych dzieci. To była dla wszystkich udana zabawa. Następne atrakcje – już za rok…
Trwają egzaminy ósmoklasistów
SZKOLNY KONKURS ORTOGRAFICZNY „PO POLSKU O HISTORII”
23 listopada 2021 r. uczniowie klas IV-VIII Szkoły Podstawowej im. Powstańców Wielkopolskich w Budzyniu wzięli udział w Szkolnym Konkursie Ortograficznym „Po polsku o historii”.
Cele konkursu były następujące: popularyzacja wiedzy na temat poprawnej polszczyzny oraz wiedzy z zakresu kultury i historii Polski; doskonalenie umiejętności poprawnej pisowni z uwzględnieniem nazw własnych związanych z historią odzyskiwania niepodległości przez Polskę; rozwój zainteresowań humanistycznych i dociekliwości językowo-historycznej.
Konkurs miał charakter otwarty i angażował chętnych uczniów
klas IV-VIII, wykazujących się bardzo dobrą znajomością zasad ortografii.
Ortograficzne potyczki zostały przeprowadzane w dwóch kategoriach wiekowych: uczniowie klas IV-V, których zadaniem było uzupełnienie tekstu z lukami oraz uczniowie klas VI-VIII, którzy pisali ten sam tekst ze słuchu.
Zwycięzcami zostali uczniowie, którzy popełnili najmniejszą liczbę błędów ortograficznych, a mianowicie:
I kategoria wiekowa - uczniowie klas IV – V:
1. Małgorzata Grośty, kl. IV b
2. Anna Staszewska, kl. V b
3. Izabela Muryn, kl. IV b
II kategoria wiekowa - uczniowie klas VI – VIII:
1. Róża Deuter, kl. VIII a
2. Adam Grośty, kl. VII a
3. Amelia Nochowicz, kl. VII e
Jagoda Warzocha, kl. VII c
Serdecznie dziękujemy wszystkim uczestnikom za chęć sprawdzenia swoich umiejętności ortograficznych, a zwycięzcom gratulujemy sukcesu.
SZKOLNY KONKURS NA NAJCIEKAWSZY LAPBOOK
Konkurs był adresowany dla chętnych uczniów klas IV-VII naszej szkoły.
Do 30 kwietnia 2022r. składano prace konkursowe do nauczycielek języka polskiego.
Organizatorkom zależało przede wszystkim na wdrożeniu uczniów do aktywnego czytelnictwa, a także na wyzwoleniu ich inwencji twórczej i rozwijaniu zdolności graficzno-plastycznych.
Konkurs polegał na samodzielnym wykonaniu lapbooka na temat wybranej lektury uzupełniającej.
Wszystkie dostarczone lapbooki zostały wykonane w ciekawej formie pisemno-graficznej, a komisja konkursowa, wyróżniając najciekawsze z nich, brała pod uwagę: poziom trudności wykonanej pracy, estetykę, oryginalność oraz wartość merytoryczną.
Do rywalizacji przystąpiło 25 osób.
Wyróżniono prace 9 uczniów (nazwiska podane są według kolejności alfabetycznej):
Kędzierski Marcel kl. IV d
Koczorowski Maciej kl. IV c
Koczorowski Stanisław kl. IV d
Niedbalski Mikołaj kl. IV a
Sell Aleksander kl. VI a
Sell Marta kl. VII b
Senger Pola kl. VII b
Staszewska Anna kl. V b
Stypa Adam kl. IV c
Dziękujemy uczniom za zaangażowanie i gratulujemy ciekawych pomysłów na opracowanie lektury.
Egzamin ósmoklasisty 2021/2022
W dniach od 24 do 26 maja 2022 r. 90. uczniów Szkoły Podstawowej im. Powstańców Wielkopolskich w Budzyniu przystąpiło do pisania egzaminu ósmoklasisty. Jest to egzamin obowiązkowy, co oznacza, że aby ukończyć szkołę, każdy uczeń musi do niego przystąpić. Egzamin ósmoklasisty obejmuje wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej kształcenia ogólnego w odniesieniu do wybranych przedmiotów nauczanych w klasach I–VIII. W bieżącym roku szkolnym, podobnie jak rok temu, egzamin ósmoklasisty był przeprowadzony na podstawie wymagań egzaminacyjnych zawartych w dołączonych do rozporządzenia załącznikach, a nie jak w ubiegłych latach na podstawie wymagań określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego.
Podczas pracy z arkuszami egzaminacyjnymi uczniowie zmagali się z zadaniami zamkniętymi i otwartymi z języka polskiego, matematyki i języka obcego. Czas przewidziany na pracę z arkuszem kształtował się odpowiednio 120, 100 i 90 minut. Zdecydowana większość uczniów przystąpiła do egzaminu z języka angielskiego.
Ogólnopolskie wyniki egzaminu ósmoklasisty ogłoszone będą 1 lipca 2022. Zaświadczenia o wynikach absolwenci otrzymają 8 lipca 2022r.