Uczniowie z klasy II b, pod okiem wychowawcy i rodziców, sami robili kanapki. Wcześniej rozmawialiśmy o zasadach zdrowego odżywiania, m.in. o tym jak komponować posiłki, jak łączyć smaki,  jakie produkty należy jeść, żeby być zdrowym, dlaczego musimy się zdrowo odżywiać i jeść śniadanie? W ten sposób dzieci uczą się tego, czym jest kultura spożywania posiłków i higiena ich przygotowywania, rozwijają kreatywność i  wyobraźnię.

Dzieci przyniosły do szkoły potrzebne produkty. Można śmiało powiedzieć, że zadanie wykonały doskonale. Kanapki nie tylko były smaczne i zdrowe, ale także pięknie ozdobione i pełne witamin. Pamiętać należy, że najlepiej smakują kanapki wykonane własnoręcznie. I ta maksyma sprawdziła się tu doskonale, gdyż największe niejadki zjadały swoją porcję z apetytem.

Warto organizować tego typu lekcje, ponieważ  utrwalają zdrowe nawyki  u dzieci. Nasi uczniowie kilka razy w tygodniu  dostają świeże mleko, warzywa i owoce w ramach ogólnopolskich akcji "Owoce w szkole" i "Szklanka mleka".

Działania te  poprzedziła pogadanka na temat jedzenia zdrowych produktów.  Uczniowie wiedzą, że zdrowa żywność, m.in.: woda mineralna, soki bez dodatku cukrów, napoje bez konserwantów, przetwory mleczne, kanapki na bazie pieczywa pełnoziarnistego, sałatki i owoce są mile widziane w codziennej diecie, natomiast na liście „produktów zakazanych” znajdują się: żywność typu fast food, słone i słodkie przekąski węglowodanowo-tłuszczowe (np. chipsy, słone paluszki, prażynki, krakersy, batony), napoje z dodatkiem cukru i słodzików, napoje energetyzujące, wody smakowe.

Wiadomo, że ograniczanie cukrów chroni najmłodszych przez próchnicą i otyłością. Sposób odżywiania ma też wpływ na funkcjonowanie dziecka w szkole: sztuczne substancje mogą działać pobudzająco i utrudniać koncentrację na lekcji.

Zdjęcia.

0