Z inicjatywy Pani Kingi Buszkiewicz uczniowie klas 6-8 naszej szkoły mieli możliwość przystąpienia do realizacji projektu edukacyjnego „Lekcje o finansach”, dofinansowanego ze środków Funduszu Edukacji Finansowej, których dysponentem jest Ministerstwo Finansów. Projekt ma na celu wsparcie realizacji działań z zakresu edukacji finansowej poprzez udział uczniów w zajęciach lekcyjnych z zakresu szeroko rozumianych finansów, o bankowości i różnorodnych instytucjach finansowych. Elementem programu była także popularyzacja wiedzy o instytucjach publicznych działających w obszarze finansów poprzez zorganizowanie wycieczki edukacyjnej do Warszawy, która odbyła się dla uczestników projektu w dniach 22-23 października br. Podczas tej wyprawy uczniowie mieli okazję poznać nie tylko kulisy polityki, finansów publicznych czy funkcjonowania instytucji państwowych, ale także odwiedzić ważne miejsca związane z historią Warszawy. Młodzież swą wizytę w stolicy rozpoczęła od zwiedzania siedziby Senatu RP, gdzie zapoznała się z historią i zasadami pracy polskiego parlamentu. Uczniowie mieli okazję poznać Senatora RP, Marka Borowskiego, który podczas spotkania z młodzieżą z Budzynia opowiadał o tym, jak przebiegają procesy ustawodawcze i jak wygląda praca parlamentarzysty na co dzień. Po wizycie w Senacie uczniowie udali się do Ministerstwa Finansów, gdzie mogli wczuć się w rolę ministrów, zasiadając w ich fotelach w Sali Portretowej. Tam też poznali zasady tworzenia budżetu państwa oraz uzyskali informacje na temat pracy w administracji rządowej. Na koniec uczestniczyli w warsztatach edukacyjnych, które zakończyły się quizem z wiedzy ekonomicznej. Test ten uczniowie zdali bez najmniejszego problemu. Dopełnieniem dnia był przejazd do centrum miasta i wjazd na XXX piętro Pałacu Kultury, gdzie z tarasu widokowego uczniowie podziwiali imponującą panoramę stolicy. Kolejny dzień pobytu w Warszawie młodzież rozpoczęła od wizyty w siedzibie Sejmu RP. Tam mogli z bliska przyjrzeć się miejscu, w którym podejmowane są ważne decyzje dotyczące funkcjonowania państwa. Ponadto była to okazja do zobaczenia od środka sali posiedzeń Sejmu, holu głównego czy korytarzy sejmowych. Ostatnią instytucją odwiedzaną przez grupę projektową było Ministerstwo Edukacji Narodowej, którego siedziba jest pomnikiem historii. Blisko stuletni gmach od początku istnienia nie uległ znaczniejszym przekształceniom, od początku będąc siedzibą resortu odpowiedzialnego za edukację. Ukoronowaniem wizyty było krótkie spotkanie z panią Wiceminister Edukacji, Katarzyną Lubnauer. Niezapomnianym przeżyciem drugiego dnia wycieczki był także spacer po Łazienkach Królewskich, letniej rezydencji króla Stanisława Augusta, gdzie uczniów zachwycały piękno i klimat tego miejsca oraz zespół zabytkowych zabudowań wraz z pomnikiem Fryderyka Chopina. Spacerując alejkami parku, uczniowie mieli okazję dowiedzieć się o znaczeniu tego miejsca w historii Polski. Niewątpliwie cała wyprawa do stolicy była interesującym i wyjątkowo pouczającym przeżyciem dla naszej młodzieży. Przedsięwzięcie to pozwoliło uczniom zapoznać się z ważnymi instytucjami życia społeczno-gospodarczego oraz lepiej zrozumieć znaczenie demokracji i roli parlamentu w polskim systemie politycznym. Młodzież dwa dni w Warszawie spędziła pod opieką p. Barbary Adamskiej, Karoliny Małofiej i Małgorzaty Polak a nad całością wyjazdu pieczę sprawowała p. Kinga Buszkiewicz
Zajęcia nt. bezpieczeństwa realizowane z uczniami wraz z przedstawicielem Policji są jednym z wielu działań ujętych w ramach Programu Wychowawczo - Profilaktycznego szkoły. Bezpieczeństwo dzieci to temat zawsze ważny, godny poświęcenia mu szczególnej uwagi i wymagający ciągłego przypominania dzieciom podstawowych zasad w tym obszarze. W dniu 2 października br. wszyscy uczniowie klas I wzięli udział w warsztatach profilaktycznych prowadzonych przez p. aspirant Ewelinę Chomko. Omawiano z dziećmi zasady ruchu drogowego i pieszego, podkreślono jak ważną rolę dla bezpieczeństwa mają znaki odblaskowe, przypomniano również zasady jakie należy stosować w kontaktach z osobami nieznajomymi. Pierwszoklasiści podzielili się już zdobytą wiedzą, zaprezentowali swoje prace plastyczne, opowiadali o zdarzeniach i nieustannie zadawali pytania pani aspirant. Unikanie niebezpieczeństw i wiedza jak je pokonywać wymaga od dorosłych wsparcia dzieci i monitorowania ich zachowań, aby dzieci utrwaliły prawidłowe wzorce.
Jak czuć się bezpiecznie w szkole i wiedzieć na czyją pomoc dzieci mogą tutaj liczyć to przestrzeń nie tylko dla wychowawców klas, ale także dla pedagog szkolnej p. Marzeny Hinc -Sawickiej, która diagnozuje i wspiera rozwój najmłodszych uczniów naszej szkoły. Wypracowanie z dziećmi prawidłowych nawyków, rozmowa i wysłuchanie dzieci przyczyniają się do zwiększenia u nich świadomości jakie zachowania sprzyjają zwiększeniu poczucia bezpieczeństwa w szkole.
Dzień dobry, tu klasa 1d! Chcemy pochwalić się, że 17 października zostaliśmy zaproszeni na budzyński posterunek policji. Dzielnicowy asp. sztab. pan Mariusz Świętek oprowadził nas po siedzibie , opowiadając o specyfice pracy policjanta. Pokazał sprzęt niezbędny podczas akcji, który w większości mieliśmy okazję wypróbować osobiście. Przypomniał nam o tym, jak zachować bezpieczeństwo i jak zgłaszać sytuacje zagrożenia. Jednak największe wrażenie zrobił na nas radiowóz!
Dziękujemy Panu Mariuszowi za miłe przyjęcie i ciekawe historie. Czujemy się dużo bezpieczniej wiedząc do kogo i w jaki sposób zwracać się o pomoc. Od czwartku spora część z nas marzy o tym, aby wstąpić do policji. Ale jutro odwiedza nas ratownik medyczny, więc nic nie jest przesądzone…
Zobacz całą galerię